• yolluk

    4

    "this is a post about another post."

    geçenlerde bir dostumla brüt beton hakkında tartıştık. ("bir dostumla" deyince de sabri esat siyavuşgil ile tartışmışım gibi oldu: değil. bildiğin normal vandal mimar'dı kendisi.) ben şıkır şıkır fayans kaplı duvarların nasıl içimi açtığından dem vururken, o, gayet çağcılca, brüt beton, dere taşı, ormandan kesilmiş odun taraftarıydı. halbuki, benim bildiğim, deri kılıfında 6b grafit uçlu caran d'ache taşıyan mimar kadınlar sever brüt betonu, yağlı sarı kağıtlar ve moleskine defterlere ellerinin ucuyla eskiz attıran tasarım böcükleri.

    yaşanan çevrenin %80 oranında illegal olduğu bu enteresan diyarda, binaların dürüstlüğünden, tektoniklikten, malzeme tutarlılığından bahsededuran böyle bir zuzaylı kitle de yok değil. hem seviyorum, hem gülüyorum. kuzeye bakan duvarı zift kaplı, diğerleri sıvanmamış, paslı demir donatı filizleri akşam güneşinde bakır bakır parlayan bir suçunu itiraf eden yapılar cenneti değil mi burası? brüt beton.

    güzel safsata yapmışım. heh.

    Share!

    • Digg
    • delicious
    • stumbleupon
    • twitter
  • 4 Comments


    1. muhteşem yazıyorsunuz. bu blogun değeri gözümde dolarla değil resmen sterlinle ölçülür. ciddiyim.

    2. 433.000 dollar américain = 298.353 ingiliz sterlini. tcmb çapraz kur. http://www.tcmb.gov.tr/

    3. kuveyt dinarına göre hesaplamak bile istemiyorum yarabbi. bayramlarda hasılatı "bir para, iki para" şeklinde sayan bir çocuktum.

    4. beş liramı iki tane bir lira karşılığında değiş tokuş ettiğim anlatılıyor. hatırladığım bir şey değil.

    Leave a comment