• aslında başlık yok

    3


    türkiye sınai kalkınma bankası nın alsancak ikinci kordon da şubesi var. harflerin tek tek pleksiglas kutulara yazılı olduğu bir tabelası mevcut. böyle yan yana otuz üç adet beyaz kutu. bu haliyle bin dokuz yüz ellilerden kalmış gibi duruyor. zaten banka da o yıllarda dünya bankası nın desteğiyle kurulmuş; marshall yardımıyla kimlere kredi verilecek, kimler milli sermayedar olacak, kimler zengin edilecek, hep burada karar verilmiş. banka sermaye sağladığı kuruluşlara ortak olmuş, daha sonra bu kuruluşlar parayı bulunca banka o kuruluşların hisselerini halka satmış, sermaye piyasasının semirmesine ön ayak olmuş. tabii ben dün tabelayı görene kadar tüm bunlardan bihaber mutlu mesut yaşıyordum. şimdiyse korkuyorum. sanki hep ortada duran ama kimsenin farketmediği hakiki bir komplonun farkına varmış gibiyim.


    her şey o uğursuz tabelanın ardında oluyor. özellikle anakronik olsun diye yapılsa bu kadar olmazdı. içerde kloş etekli kadınlar dolaşıyor herhal. acaba hala ellileri mi yaşıyor abiler? ellerinde eskiden mutemetlerin taşıdığı deri çantalarla büyük şehirlerden, taşradan gelmiş, kalın enseli, gizemli, türkiye yi kalkındıracak makosenli adamlar. irili ufaklı adnan menderes klonları. sanki gizli, kimsenin bilmediği, hatta adına çalışanların bile adına çalıştıklarının farkında olmadığı kağıt üzerinde asla varolmamış bir örgütün üyeleri gibiler. ikinci dünya savaşından taze çıkılmış. yeni bir dünya kurulmak üzere. üretim ve tüketim çılgınlığına az kalmış. yeryüzü yeni zenginleriyle tanışmaya hazırlanıyor. anadolu nun bağrına bağrına kanser gibi yayılacak taşralı zenginler yaratılıyor. çaktırmadan yeniden yapılandırılan bir türkiye nin temelleri, hareketin bir tür sessizliğe neden olduğu, devasa büro masaları, sümenler ve bıyıklar arasında atılıyor. hem burdalar, hem de başka bir zamandalar. sanki şu şortlu, gayrı ciddi halimle odanın ortasına yarrak gibi dalsam her şey dağılacak, zaman duracak gibi. hayatımdan endişe ediyorum. vertigo olabilir mi?

    (logodaki "K" harfinin nasıl da kalkındığını görüyorsunuz)

    tembel, aramızdaki kozmik uyumu da fark etmedim değil, benimle evlenir misin?

    Share!

    • Digg
    • delicious
    • stumbleupon
    • twitter
  • 3 Comments


    1. nikah şahidiniz olmak istiyorum, tembel in mi senin mi bilemedim . seçin artık. gerçi benim vertigom var, her an yığılıp kalabilirim de neyse .

      ahmak , ne o adminin nişanlısısın diye başlık da mı atmıyorsun artık.tembel, nişanlına bişey söyle yazıya başlık atsın.

    2. yazarken aklıma dünyada başlık diye bir dalganın kullanıldığı bile gelmedi. tamamen unutkanlık. mevsimden herhal. vertigo?

    3. yok aşktan oluyodur o, vertigo unutkanlık yapmaz. denge falan kalmıyo, dengesizin teki oluyorsun.

      sen şimdi mutluluktan hiçbişeyi farketmiyosundur. aşk güzel şey bee

    Leave a comment